Chip Tuning kamiona je definitivno tema kojoj u Srbiji nije posvećeno dovoljno pažnje. Pošto smo mi Tuning kuća koja se ozbiljno bavi povećanjem snage kompletnog teretnog i putničkog programa, potrudićemo se da objasnimo najbitnije stvari koje se tiču Chip Tuning-a kamiona.
Chip Tuning Kamiona
Chip Tuning kamiona je definitivno tema kojoj u Srbiji nije posvećeno dovoljno pažnje. Pošto smo mi Tuning kuća koja se ozbiljno bavi povećanjem snage kompletnog teretnog i putničkog programa, potrudićemo se da objasnimo najbitnije stvari koje se tiču Chip Tuninga kamiona.

Zbog čega se radi Chip Tuning kamiona?
- Značajno smanjenje potrošnje
- Osetno pojačanje snage
- Bolji odziv na gas

Najvažnija stavka svakako jeste smanjena potrošnja, ako uzmemo u obzir astronomske cene goriva. Evo jednog primera, na kamionu marke Scania R420 urađeno je optimalno povećanje snage sa fabričkih 420ks na ~480ks, potrošnja je znatno smanjena za čak 3l na 100 pređenih kilometara. Inače kamion koji smo uzeli za primer detaljno je praćen putem GPS sistema, poseduje i sondu u rezervoaru što nam je omogućilo precizne podatke o potrošnji goriva. S obzirom na to da je kamion teretno vozilo, još kada se nađe u brdovitim predelima, povećanje snage koje se dobije tuningom tada se najviše oseti, hoćemo reći u momentima kada je vozilu najpotrebnije.
Najčešća pitanja klijenata su šta se to zapravo menja na vozilu i na koji način se postiže učinak. Fizički se na vozilu ne menja ništa, ne ugrađuju se nikakvi dodatni moduli. Procedura je sledeća: pročita se sadržaj iz motornog računara, izvrši se promena parametara i nova, promenjena tj. unapređena mapa se upisuje u motorni računar. Ukoliko kamion omogućava čitanje/upis preko OBD-a sam proces traje oko 3 sata, ukoliko to nije slučaj, potrebno je skinuti ECU što zahteva malo više vremena. Neki od parametara koji se menjaju prilikom tuninga kamiona su:
- Torque - obrtni momenat
- Injector opening time - vreme otvaranja dizni
- Rail pressure - pritisak u railu

Još jedno od najčešće postavljenih pitanja je da li ima štetnih posledica po samo vozilo nakon povećanja snage. Odgovor je sledeći, ukoliko se mapa motornog računara parametrizuje kvalitetno i ukoliko se ne pretera tj doda se optimalan broj konjskih snaga, štetnih posledica nema. Pored raznih pogodnosti koje nudi naša tuning kuća, korigovanje cena za veći broj vozila, profesionalne usluge, opremu poslednje generacije, ističemo izlazak i rad na terenu. Kamione koji mogu da se rade putem OBD dijagnostičkog konektora (Man, DAF, Scania) radimo po potrebi na terenu, dok se kod Mercedesa i Volvoa mora skidati ECU, pa je neophodan dolazak vozila u naš servis. Dugoročno gledano Chip Tuning kamiona je veoma isplativa investicija ukoliko uzmemo u obzir broj kilometara koje vozilo pređe na godišnjem nivou i količinu goriva koja se time uštedi.