Merenje snage automobila

Merenje snage automobila

Merenje snage automobila  - Dyno merenje

Merenje snage automobila, dyno merenje ili merenje snage na valjcima su veoma popularni termini u svetu chiptuninga. Kada se profesionalno bavite povećanjem snage vozila, sem kontinuirane potrebe za alatima najnovije generacije nameće se potreba da klijentima date dokaz u vidu tačnih podataka o učinku dobijenom promenom parametara u motornom računaru vozila.

Merenje snage automobila  - Dyno merenje

Merenje snage automobila, dyno merenje ili merenje snage na valjcima su veoma popularni termini u svetu chiptuninga. Kada se profesionalno bavite povećanjem snage vozila, sem kontinuirane potrebe za alatima najnovije generacije nameće se potreba da klijentima date dokaz u vidu tačnih podataka o učinku dobijenom promenom parametara u motornom računaru vozila.

Sam vlasnik vozila će nakon intervencije po subjektivnom osećaju i poznavanju svog automobila primetiti razliku a tu razliku vizuelno pokazaće izveštaj sa Dyno merenja.

To je samo jedna od prednosti ovog uređaja – Dinamometra. Drugo veoma bitno svojstvo je to što dosta lakše možete da ustanovite ukoliko na vozilu postoji neki problem.

Nakon izvršenog merenja vozila sa fabričkim softverom, na osnovu dobijenih parametara konstatujemo da li je vozilo sposobno za dodatno povećanje snage ili ne.

Tolerancija gubitka snage u zavisnosti od vozila je do 10% u odnosu na fabrički deklarisanu snagu. Ukoliko vozilo ima veći gubitak snage to je znak da postoji ozbiljan mehanički problem. Neki od mogućih problema zbog kojih dolazi do primetnog gubitka snage su: zapušen DPF filter, neispravan EGR ventil, nepravilan rad Turbo kompresora, nepravilan rad klapni na usisnoj grani itd.

U slučaju da vozilo ne prođe inicijalni test, odnosno Dyno pokaže nepravilnu krivu, veliko odstupanje u snazi i obrtnom momentu naša ekipa klijentu daje smernice koje probleme treba rešiti kako bi se eventualni kvar otklonio i vozilu vratila snaga.

Ukoliko  je vozilo prošlo inicijalni test, u stanju je potpune ispravnosti, originalnim licenciranim uređajima čitamo softver iz motornog računara i pristupamo samom procesu Chiptuninga.

Valjci za merenje snage bi trebali da budu sastavni deo svake savremene tuning kuće,  međutim pošto je njihova cena veoma visoka mali broj tunera se odlučuje na ovu vrstu ulaganja. Moguće je vozila raditi i bez merenja PRE I POSLE ali je je daleko teže ustanoviti ukoliko postoji neki problem  i nikad ne možete tačno ustanoviti koliki je učinak nakon tuninga.

Valjci ne moraju da se koriste strogo I samo kod tuninga vozila. Jedan od odličnih primera tj prednosti dinamometra jeste  kupovina polovnog vozila sa auto placa, naime ukoliko se izmeri snaga  pre ukupovine utvrdiće se opšte stanje vozila I time možete eliminisati potencijalne probleme I skupe troškove kao što su: turbo, dpf, egr, klapne na usisu itd.

Mi u Racing Perfomance Chip Tuning opremili smo servis veoma kvalitetnim Bosch valjcima u kombinaciji sa Sportdevices mernom elektronikom.

Kod merenja snage automobila veoma je bitno da vozilo bude u potpunosti mehanički ispravno. Prilikom merenja automobili razvijaju velike brzine i trpe velika opterećenja pa kako bi se izbegla potencijalna šteta na vozilu ili samom dinamometru određene  automobile nije moguće izmeriti.

To su vozila koja:

-         imaju problem na trapu

-         imaju loše pneumatike

-         imaju neispravnu ručnu kočnicu

-         vozila kojima cure tečnosti

-         vozila koja su na merenje došla sa minimumom goriva u rezervoaru

 

Nadam se da većina klijenata shvata koliko je Chip tuning složen proces i koliki su zahtevi u vidu tehničkog znanja i opreme.

Nije svejedno kome ćete poveriti Vaš automobil!

Newsletter

Ako vam se dopadaju članci na našem blogu, upišite svoju email adresu i budite u toku sa svim novostima.