DPF ili Filter partikularnih čestica (Diesel Particular Filter) obavezan je od 2009. godine kada je "Euro 5" standard za emisiju izduvnih gasova stupio na snagu. Veliki broj automobila koji je proizveden pre 2009. godine poseduje DPF filter jer se očekivao "Euro 5" standard po kom je DPF filter obavezan. DPF filter liči na izduvni lonac, on se nalazi u blizini motora. Unutra je kompleksna struktura u obliku saća keramike dizajnirana za filtriranje izduvnih gasova uz minimalno smanjenje protoka (što bi inače ograničilo performanse vozila).
Kako radi DPF filter?
DPF filter liči na izduvni lonac, on se nalazi u blizini motora. Unutra je kompleksna struktura u obliku saća keramike dizajnirana za filtriranje izduvnih gasova uz minimalno smanjenje protoka(što bi inače ograničilo performanse vozila). Protokom kroz kanale DPF-a, čestice čađi se deponuju na zidovima kanala, tako da se smanjuje količina zagađenosti izduvnih gasova. Kada DPF dostigne određeni nivo zasićenosti obavlja se proces regeneracije, tj. sagorevanje akumuliranih čestica čađi u DPF filteru do nivoa kada je njihovo štetno dejstvo na okolinu dovedeno do prihvatljivih granica.
Ukoliko količina čađi u DPF filteru dostigne kritičan meru zasićenja, motorni računar vozila (ECU) pokreće dodatno ubrizgavanje goriva ili aditiva kako bi se izvršila regeneracija. Prilikom regeneracije podiže se temperatura u cilju sagorevanja akumuliranih čestica čađi. Da bi se proces regeneracije uspešno završio potrebno je da se zadovolje određeni kriterijumi i da su sve komponente vezane za DPF ispravne. Ukoliko neki uslov nije ispunjen dolazi do trajnog zapušenja DPF filtera.
U tom slučaju postoje dve opcije:
- Kupovina novog DPF filtera (za naš standard veoma neisplativo)
- Uklanjanje DPF filtera
Mi ćemo se u daljem tekstu baviti temom uklanjanja DPF filtera.
Uklanjanje se vrši softwerski i fizički. Fizičko uklanjanje zahteva sečenje lonca u se nalazi DPF i vađenje njegovog sadržaja. Svaki DPF filter ima određenu novčanu vrednost zbog svog sastava. Softversko uklanjanje podrazumeva reprogramiranje motornog računara (ECU). Nakon prepravki u "mapi" vozila trajno se rešava problem sa DPF filterom.
Beneficije koje dobijate uklanjanjem ovog filtera su:
- Smanjenje potrošnje
- Povećanje snage 2-5 ks
- Nema potrobe za skupom zamenom DPF
- Automobil ne odlazi u "safe mode"
- Nema rizika od oštećenja komponenti automobila

Često "majstori" pokušavaju da prevare ECU bušeći rupe na samom DPF filteru ali to nema efekta. Ukoliko Vaše vozilo ima problem sa DPF filterom, kontaktirajte nas i rado ćemo rešiti problem.

Moramo napomenuti da nije svejedno kome ćete poveriti gašenje DPF filtera na svom vozilu. Postoji dosta majstorskih radionica i auto servisa koji nude gašenje DPF filtera po sumnjivo niskoj ceni. Većina njih koristi softvere preuzete sa interneta koji sve rade automatski, čak i ručak kuvaju po potrebi. Nakon takvog tretmana na mapi ECU nastaju brojni problemi. U toku pisanja ovog teksta radili smo na Mercedes Sprinter-u 209 na kom je nestručno ugašen DPF. Vozilo nije prikazivalo ni jednu grešku na tabli a ni u motornom računaru iako su mehanički problem bili prisutni. Nakon ispravke softvera u ECU konačno smo omogućili da određeni mehanički kvarovi budu dijagnostikovani i otklonjeni.